18. mai 2010

blå mandag på tirsdag :: blues on a tuesday

Mandag i rødt, hvitt og blått av maigrunner og en kalender som viste 17nde.

Tirsdag er det tilbake til det dager med arbeidsoppgaver og fokusering. Best å holde tunga rett i munnen nå som det er færre dager å ta av.

* Fokus på klær forsetter: barnetøy og tøy til meg selv. Jeg krøp til korset og kjøpte kjoleboka som Ingunn anbefalte.  Skal jeg sy tunikaen før den kommer i hus? Vurderes videre. Solkjole og skjørt i sett nummer 2 + gutteshort står fortsatt langt fram i køen.

* Jeg fikk også heklet ett par "rosetter" som skal monteres på et par (rosa?) hårstrikker. Og få knapp på midten.
De som kjenner meg, ser vel ikke akkurat for seg at jeg har hårlengde nok til å bruke strikker? Nei, det er nå heller påtenkt småjenter med langt, lyst hår.

* 17. mai ble ikke i bunad, men jeg skal garntert rette skrittene inn mot Husfliden og kjøpe bunadspose først som sist: Takker for alle støttekommentarer og hint om at symaskintia mi kan brukes på andre måter enn å sy "kjedelige" nødvendige ting. Ps. Bunads-spesialisten på Husfliden i Tønsberg anbefalte sterkt dynetrekk framfor ingenting, så nødløsning er tatt i bruk inntil videre. God tips det er også, jenter!

* Morsomme saker ved symaskinen: Det blå teppet trenger bakstykke og quilting. Alt ligger klart. Jeg har til og med funnet fram sikkerhetsnåler. Nå var det bare å få sydd disse siste sammensyingsømmene og brette alt utover.
(Her holdt jeg på å skrive et mindre pent uttrykk som innehold den bakre de av kroppen, men direkte oversatt blir det vel noe sånt som "se å få startet på det, da!".)

* Blått: Søk det blå både ute og inne. Himmel, hav og langsmed veien. I stoffhylla og på veggene. Fortsatt trasker jeg med lyd på øret. Gode sko er alfa og omega.

mirror :: bomskudd

{ mandagstema :: bomskudd }

Ideèn var å fokusere på teksten rundt kanten ( "Jeg ser mange ansikter og jeg har tilgode å se et smilende ansikt som ikke er vakket."), men et eller annet sted underveis ble det temmelig uklart hva jeg egentlig fokuserte på.

* barnetøy
* kjoleboka :: built by wendy dresses via Ingunn
* tb.no :: ta vare på bunaden (men ingenting om poser)
* tb.no: mannsbunaden og generell bunadsfakta
* mandagstema :: bomskudd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar