5. mai 2010

hvit vår :: white spring

I går snødde det. Store filler. På tøyet la det seg kort, men bakken forble bar.

For to uker siden (sånn sirka) var det kjørlig, men noe annet hvitt fant jeg på bakken: Hvitveis.

spring :: hvitveis #1

spring :: hvitveis #2

Takk, Monica, for at du minnet meg om at jeg også er så glad for hvitveisen og drømmer om vår og sommer!
(Denne Tønsberg-dama stod også i grøftekanten med kamera og smil om munnen.)

ps. I går, i optimistisk vårstemning, pusset jeg vinterskoene klare for loftet. I dag har jeg funnet fram alle de grønne stoffene mine, – nå skal de samles i en hylleboks. Og sola skinner. Lenge leve drømmen om vår (-grønt).

* monica :: liker hvitveis
* mandagstema :: drømmer

1 kommentar:

  1. heisan - ja det bra at våren er her - men i dagtidlig var det kvitt og kuldegrader igen ;(((
    lika ikkje
    men den kommer - våren
    og vi får kose oss med kvitveisen og andre vårtegn
    klemma

    SvarSlett