24. mai 2010

mobil-'fon-bilder :: mobile photos

{ et motivasjonsinnlegg ifm nordiske føtter i juni }

I dag snublet jeg over ord som hoppet mot meg på skjermen.

"Et kamera tar bare bilder når du bruker det. Det tar ikke bilder når det ligger i skuff, på et bord, i ei veske. Kameraet tar ikke bilder når det ligger hjemme og du er ute på tur. Et kamera som er med deg og kan brukes, er det beste, mest spennede kreative verktøyet du kan ha. For meg er det kamera som oftest er i lomma mi, en iPhone." 
                                           ~ LK Ludwig ~:: the camera in your pocket

I det siste har vært enda mer klar over at telefonen min har et kamera. Nå blir det ingen iPhone for meg, ikke på en god stund ennå (graving i bakgården, bilreperasjoner og sting-etterutdanning, - dere vet?). Men som utklippet konstaterte: Bilder tar seg ikke sjøl og da får en bruke den en har.
Når en er opptatt av å fokusere på det positive i opplevelsen, samle minner, må en glemme ideer om poster-blås-opp-kvalitet.
Bare gjør det: dra fram mobilen og knips!

mobil info

Jeg tok fram manualen til mobil'fonen og sjekket. Der står ikke mye for min modell, men litt klokere ble jeg. Zoomingen går utover størrelsen, for eksempel.

Før jeg dro til Nederland fikk jeg orden på bloggingen med denne mobilen. Dere har kanskje sett noen "rare" poster til tider? De postene der bildestørrelsen er helt anderledes enn jeg vanligvis sverger til? Det får så være.

Hurra for (ikke så dyre) mobiler med med kamera!

nordic feet :: nordiske føtter i juniinsp til mobilblogging
* sende bilder fra mobil til flickr
* sende bilder til blogspot-blogg

 

 

"The best camera still is–and always will be–the one that’s with you."
                                                            ~ Chase Jarvis :: the best camera

2 kommentarer:

  1. Jeg er jo den lykkelige eier av iPhone fra april og jammen er det kjekt å knipse i vei altså...

    SvarSlett
  2. Mobilkamera har reddet meg mange ganger når jeg har glemt "skikkelig" kamera. Så får heller kvaliteten være som den er av og til:)

    SvarSlett