16. juni 2010

retro-føtter .: retro feet

retro socks :: retrosokker

I dag sydde vi babyteppe hos søsteren, fra en samlepakke med stripete og ensfargede "retro" stoffer. I hvert fall syns vi stoffpakke (og teppet) gav minner fra sen-60 åra og tidlig 70-tallet med orange tapeter, brunt og gult.

Vi kastet inn den turkise for å sprite litt opp, - hurra for farger!

ps. Tror sokkene er fra to forskjellig par eller en sokk har blitt med i sort vask... Uansett, de står virkelig til i fargen.

Det er også nordiske føtter på flickr.

2 kommentarer:

  1. Skikkelig flott retro teppe dette, Merete! Det må vær gøy å være så flink til å sy! Jeg gruer meg bare jeg skal sy i en knapp, jeg.
    Jeg har lagt ut et bidrag i dag også... Noen nusselige små føtter:)

    SvarSlett
  2. Enig, veldig retro! Fine farger og spennende prosjekt! Noen av de stripete minner meg om Solbergstoff i fra 70 og 80 tallet..
    Fikk levert et føtterbidrag idag, det går litt i rykk og napp. Klem.

    SvarSlett