27. november 2010

snart nissetid :: soon gnome-time

Kanskje det er litt tidlig, men allikevel.

gnome :: nisse

Nissene er en god hjelper til jul, - fototema hos mandagstema hos Petunia.
Forresten, har du tenkt å være med og leke samt hjelpe meg litt med desemberblogginga slik at det blir mange kalender-blogger utover nå?

Tenk litt på det, - bare bilder og ikke nødvendigvis en bloggpost hver dag. Men et positivt, kanskje inspirerende, førjulsminne hadde vært koselig å finne.

Nissen i vinduet fant jeg hos den lokale jernvaren en tidlig morgen. Ikke det at vindusutstillinger i sånne faghandler interesserer meg sånn veldig. Men det som imponerte meg, var enkelheten.

Her var ingen overfylte vinduer. Her var rett på sak og godt med luft rundt varene, - jamført med nabohandelens vindu med småsaker, te og interiør.

Jernvaren hadde et stort vindu til med varer. Gjett hva som var der?
Bare snømåker i sort og rødt med hvit bakgrunn, - noen i karmen og noen hengt på bakvegg. De sorte var nok mest for voksne. De røde var nok ment for barn.
Tenk at "less is more" også hos butikkeiere som dekorerer vinduer til jul?

Nei, jeg kjøpte ikke maling eller snømåker.

Det ble ny varmeovn under vinduet på gutterommet. Den gamle gav opp midt i vintergufset. Brrr.

5115036497_90a4c6d791_z[1] 

* petunia :: mandagstema

3 kommentarer:

  1. Hei.Kjempe koselig nisse.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Hei Merete Tester om jeg kan skrive kommentarer på blogger. Prøver meg på blogging igjen. Ha en fin helg. STOR klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Takk for alle kommetarene inne hos meg og beklager at jeg er treg med å besøke tilbake.
    Jeg hadde tenkt å ha adventskalender inne hos meg i år, men så ble min mann syk og den siste 1,5 uken, har jeg ikke hatt overskudd til annet enn å være sykepleier.
    Dessuten er blogtørken min litt lei, så du skal ikke se bort i fra at jeg hiver meg på din kalender i stedet!
    Ha en fin første advent...:)

    SvarSlett