6. desember 2010

besøk {6} visit

Vi går over terskelen inn i andre adventsuken.
Litt mørkere på utsiden av vinduet. Litt flere lys tent inne.

Damen med englevinger på ryggen kom inn og landet tett ved kjøkkenbenken.

angel wings :: englevinger #1

- Har dere noe godt? spurte hvite englevinger på hjertelig rød rygg.

angel wings :: englevinger #3

Intet svar fra noen.
- Jeg tror jeg tar en pepperkake.

Damen med englevinger siktet seg inn mot  i stuen.

angel wings :: englevinger #2

Det er hyggelig med besøk. #6 :: besøk :: visit

Spesielt når en kan by på pepperkaker og te av den sjelevarmende sorten.

Mitterste hylle, skapet til høyre for vifta.
Husk timer’n, – teen skal trekke i 5 minutter.

teabags :: teposer

Hr. Twinnings er opptatt av at god te skal smake ektraordinært. Forvarming av tekanner og nøyaktige vanntemperaturer er ikke helt min greie. Men jeg er blitt mer nøye på trekk-tia etterat jeg virkelig har funnet te jeg har tro på.

Tror på og kanskje lurer på om forsideteksten og reklamen faktisk har noe for seg?

morning tea :: te - flax og ingen gevinst

Blås i det, – kommer du på besøk over terskelen i dag, finner jeg fram koppen og du kan velge te.

Kommer du heller en annen dag, da tar jeg alenetiden på strak arm og pusler med mitt. Sammen med en god kopp te. Pepperkakene har visst forsvunnet på lette vinger.

december :: #6 :: desember

* dagens musikk :: another cup of tea - bob sneider & paul hofmann/ interconnection

Idag er en ihuga kaffefavoriserende dame snart nede på en kopp kaffe om morningen og tyr til friskt vann fra springen og flere kopper te utover dagen.

Jeg tok tiden sammen med kaffekoppen og en kopp te til å kikke innom og få med meg litt hva dere lager og litt hva dere har samlet av minner underveis. Inspirasjonen trenger seg på fra flere kanter.

Er te noe for deg og har du noen favoritter som får fram minnene, frisker opp, roer ned, eller bare framkaller den gode stemningen?

* gårsdagens konvolutt-trekning :: bjørg

:: flere desemberbloggere

Det er en linkoppfager i dag også.

5 kommentarer:

  1. Koselig med englebesøk. Tipper damen din er litt mer englete enn den ville gutten min. Han daler ikke ned forsiktig. Han raser inn som en bulldoser.

    SvarSlett
  2. Te er godt året rundt, men spesielt på kalde vinterdager. Min yndlingete er grønn te med mint, sitron elle ingefær, og så dufter den jo så deilig.

    SvarSlett
  3. Advent- te er godt! Og så lukter det så nydelig på kjøkkenet når den trekkes!

    SvarSlett
  4. Besøk er viktig og te er essensielt! Du er også utrolig god med ordvalgene dine. :)

    SvarSlett
  5. Så herlig med pepperkaker og te. Skulle gjerne ha tatt turen. I steden dro jeg på zumba og nå sitter jeg her og knotter. Nå skal jeg lage en lefse deig som skal stå til i morgen. Da får jeg besøk av en venninde og vi skal prøve å lage lefser - noe jeg alldri har gjort før. Spennende.

    SvarSlett