10. desember 2011

pepperkaker :: gingerbread cookies

Hva er vel en jul uten pepperkaker?

cookies :: pepperkaker #1

Iår fikk vi igjen hjelpt til pyntingen. Non-stop og hvit melisglasur gjør susen.

Enkleste verktøyet, - god skje fra kjøkkenskuffen.
Masse glasur på kaken er da godt?

cookies :: pepperkaker #2

cookies :: pepperkaker #3

Jeg er ikke den store på utbaking og er veldig glad for at vi kan få tak i pepperkaker i butikken.

Nå var det kommet litt andre fasonger enn hjerter og runde kaker. Jeg trodde jeg fikk med meg hjem store menn- og kone-kaker, men i metallboksen er de små. (Papp-esken har store kaker.)

cookies :: pepperkaker #4

cookies :: pepperkaker #6

Etterhvert ble de runde foretrukket av den største hjelperen: Mer plass til glasur og nonstop.

Jeg forundres stadig over kreativiteten, men minnes også gleden og oppfinnsomheten vi jentene viste ved dekoreringen (bare vi var ferdig med den treige utbakingen dagen før).

cookies :: pepperkaker #5

I år ble en god posjon pakket ned i boks og fikk være med hjelperne hjem. De hadde bakt pepperkaker helgen før, men sa ikke nei til en boks til.

cookies :: pepperkaker #7

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar