17. juli 2012

painted pages

Her om dagen kom boka i posten.

Sarah Ahearn Bellemare er forfatteren av boka painted pages og damen som nå har internettkurset gjennom squam.

Kurset er nok basert mye på boka så langt. Man får ikke spurt forfatteren sånn direkte over bordet (sånn som på kurs), men her er rikholdig med informasjon og praktiske tiltak for å komme i gang med å bruke en skissebok/arbeidsbok/journal.

Jeg har bladd igjennom boka, lest litt, men ikke gått så grundig inn i den. Mye på grunn av kurset,- jeg er redd for å ødelegge der og da opplevelsen med kurset om jeg jobber meg for mye inn i boka.

Allikevel vil jeg anbefale boka videre. Vi som kjenner litt til den der kreative dytten, samler på ideer fra blader og andre papirutgaver, noterer ord og sitater, og også lar ossfasinere av stoffdesign og fargekulører på garn (og mer), bør ha fast sted slik at vi kan vende tilbake til inspirasjonshintene og gleden. Denne boka hjelper oss på vei med samleren uten at fokuset må rettes mot pensler og maling.

Bare dette, å bruke notatboka litt friere enn tidligere, er for meg det store plusset. Om ikke annnet, er boka nydelig illustrert med fotografier av både arbeidsprosesser og ferdige arbeider, og med det, en god opplevelse i seg selv.

Boka bestilte jeg via capris.no og den ble fort levert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar