6. desember 2012

småfigurer :: tiny figures

I sommer klarte jeg ikke å dy meg og bestile to stoffserier på nett i etsy-butikken til marissa/creative tuesdday.



Jeg har fulgt bloggen hennes lenge, både for de gode innleggene, podcastene og inspirasjonen gjennom tanker om kreativitet og bilder. I fjor fikk hun oppfordringer til å designe en stoffserie, og den jeg kjøpte, tror jeg er den andre. Egentlig trodde jeg det var den første, men der tok jeg visst feil.

Stofferserien i to fargeskalaer har vært klappe-på-stoffer lenge. De er så fine!

Jeg begynte fort å ha noen planer: Et barneteppe. I stabelen med den dongeriblå, orangerøde, turkise og limegrønne så det ut for å være nok.

Litt ekstra dytt og sytid hos sigrun, og toppen ble en realitet.

Vatt var jeg heldig å få med meg, - bomullsvatt. Bakstykket så jeg for meg i hylla hjemme, men var det stort nok, tro?

Joda, stort nok, ferdig vaska, og helt i samme orangerød som kaninene i stoffene. Litt kreppete, men det går bra, Sigrun.

Den andre fargen i serien er basert på sjokoladebrunt, cerise, lysrosa og grått. Den er til å spise opp uten å være sukkersøt. Nå ligger den på vent til en ny ide dukker opp.

insp
* sigruns lappeteknikk
* marissa :: creative thursday
* blog
* julestoff :: the red thread

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar