7. desember 2012

småquilt :: little quilt

Tre sydamer slår til: Mor, søster beate og jeg brukte noen timer sammen i hyggelig syselskap. Noen ganger hjelper det på motivasjonen når en er flere i lag



Jeg fortsatte på arbeidet fra i går. Quiltingen ble skrå linjer i rutemønster med ståblå tråd.



Lukkekanten er et stoff jeg sparte unna fra serien, selve ric-rac stoffet (serien heter ric-rac etter kroklissene).



Nå har jeg igjen en flate som i dag er tenkt som fronten på ei veske-bærenett. Kanskje.

Mor fikk sydd ferdig to julegaver.

Søsteren fikk vattert og satt på lukkekant på en barneteppe-top fra i sommer.

Og gått tur med hunden i det fine, men kaldsure været. Jeg satt inne og quiltet ruter, så dere får glede dere over et bilde fra hennes telefon.



 

1 kommentar:

  1. Så koselig med 'familie-sysammen'! Er jo en smule misunnelig ;-)

    SvarSlett