11. desember 2012

vinterkalender :: calendar

I posten kom det en hyggelig overraskelse helt fra Amerika.
I ungdomsårene var jeg et år i USA som utvekslingsstudent på østkysten nord for New York. Der var årstidene omtrent som her, samme høst-vinter-vår i vær og temperatur. Spesielt den vinteren var at en famile tok meg mye med på ski, både slalom og langrenn. Og vi har holdt kontakten siden 1982.
I 2006 reiste jeg og søster Beate over, og da hadde vi det veldig hyggelig med "mine" familier. Beate har holdt kontakt med denne familien og sendt både brev og bilder over. En dag fikk hun spørsmål om det var greit at damen i familien malte et motiv fra et av bildene?
Vannfargemaleriet fikk bli med på utstillingen, en stor en, og gleder ble enda større da hennes arbeid ble plukket ut til å være et av tolv kalenderblad for 2013.
Vi er skikkelig stolte av Barbara Favro, og vi må jo bare gratulere litt ekstra.
ps. Motivet i kalenderen er fra hytta til mor og far, og fra Store Tannseter i Gudbrandsdalen. Her over jordene har jeg og mine barn tråkket våre barneskispor.
Fetteren min tok dette bildet av hytta i jula. Han feiret jul med familen og mor, min tante, på sin hytte på nabotomta.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar