20. august 2013

love & bravery :: mot & kjærlighet

Bente Vold Klausen kom med denne gaven til meg.

 love_bente_vk copy
{love :: bente vold klausen}

Det var stort.
Utenom at det er et kunstverk i seg selv (vel verdt å studere i timesvis fordi man stadig oppdager nye svinger i quiltingen og nyanser i fargene), lurte jeg på ordet. Hvorfor skulle jeg få det akkurat nå, og hvorfor hadde jeg behov for å ha det hengende midt på stueveggen der jeg ser det hver dag mange ganger om dagen?

Senere på kvelden, da jeg lette etter noe annet på internett, snublet jeg over denne videoen.
Om å være modig.
Om å ha mot til å ha tro på at egne drømmer har livets rett.
Om i å like og elske det en gjør og er,  for da vil redselen for ikke å lykkes fortrenges.

Det å våge å gå inn i det ukjente, legge ut på reisen uten et fast mål, er verdt det.
Bare man er glad i det en gjør og har.

Oppskriften blir mot & kjærlighet.
God bagasje når en legger ut på reisen inn i det ukjente, mot drømmene.

<3

I belive that love can conquer death and move mountains, and that dreams are powerful.
I belive that perfect love cast down fear.

I think it takes courage, bravery, to dream.
It takes bravery when you risk looking like a fool, or failure or risk getting hurt for something or someone you love.
But I belive love is worth the risk.

Perhaps the unknown is the most beautiful part of any journey.
And simutaneously the unknown holds the greatest potential for fear.

But I belive that love make the darkest place bright and every journey in it’s  persecuting, worth taking.

insp
* bente vold klausens blogg :: bentes blogg
* through our hands :: noen av bentes arbeider

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar