7. desember 2014

hjemkomst og gatelangs

Vi er kommet hjem. Fyskisk er vi jo her, med kaffekoppen og i sofaen med kaffekoppen. Tankene i hodet vandrer nok litt mer.

Når jeg vandrer gatelangs, fasineres jeg av sprekker i asfalten og hvordan brosteinen er lagt.

Noen ganger er det bare kansteinen som gjør at blikket fanges.

Andre ganger er det rytmen, mønsteret og blandingen av nytt og gammelt på samme gatestrekning.

Ruter og linjer fasinerer en quilter, tenker jeg.

Noen av lappesakene mine bærer preg av gatelangs-inspirasjon, ruter og linjer.

Dette er omslaget på notatboka søsteren min fikk for å lime inn advents-tegningene sine i.

Det er artig å trekke litt sammeligninger mellom det jeg ser og det jeg gjør.

Blokka heter "sidewalk", - fortau på godt norsk. Syns dere ikke at dere ser brosteinene der i nierblokka til venstre?

ps. oppdateringene mine kom litt tett på. de siste dagene slet jeg litt med å få koblet meg til internett, og da fikk det bare vente. jeg planla de jo litt i hodet og notatboka, - det er godt å kunne ty til de gamle metoder.

1 kommentar:

  1. Skjønner du har vært på tur! Ser nesten ut som der jeg var........ Deilig i alle fall med sol og varme!
    Er snart ferdig med julegåta, mangler bare lukkekanten. Vurderer opphengskanal.

    SvarSlett