8. desember 2014

ekstraordinær halv brødskive

Vi er alle litt ekstraordinære på hver vår måte.

Anne Berit i quiltelaget mitt lager ekstraordinær marmelade. I år var det appelsinmarmeladen med en anelse kanel eller en dæsj av chili. Jeg kjøpte begge med fra husflidslagets julemesse (sammen med squash chutney og en tyttebærversjon. og brune kaker som jeg prøver å glemme at jeg har fordi de er til juledagene).

Heldigvis hadde jeg kjøpt to glass med chili-versjonen. Hjemme var det fram med brødskive, brie og marmelade. Bildeteksten sier alt: Det ble en gledelig stund i sofakroken.

Når søster'n og jeg skal kose oss i byen, på kafe, inntar vi gjerne sofaen på babels. Der har de selvbetjening av vann fra springen, isbiter og naturlig smakstilsentning.
Jeg valgte meg to isbiter, en halv skive appelsin og en halv skive lemon.

Av den varme sorten, på drikkefronten, gikk det i chai latte.
Den tomme versjonen her har interesant mønster på innsiden av glasset, - rart hva man fester seg ved i øyeblikket.

Babels serverer mye mat. God mat, allikevel kan det bli for mye og en halv brødskive får være.

"Half a sandwich" er blokka i dag fra patchwork city kalt.
Trekantformen på en halv brødskive er ikke så vanlig her, tenker jeg. Det er mer den engelske og når vi har fått tak i firkantbrødskiver til toast. Så da blir det "kafebesøk med halv skive tilbake" for meg.

1 kommentar:

  1. Det er garantert den samme Anne Berit som jeg har møtt. Hun lærte meg å sy bøsspose i Bodø og serviettholder i Bærum. Våre fedre hadde samme yrke. Du lager flotte tegninger :) Jeg har et teppe å montere nå i førjulstida.

    SvarSlett