2. desember 2014

julepapir, julehefter og søm

Nedtellingen har begynt for alvor. Kalenderen viser 2. desember.



Helt siden den første julen flax-lotteriet kom med skrapekalender i desember, har vi skrapt og skrapt. Ingen store summer her ennå, men hver nye desember håper vi enda en gang.



Nå som årene går, titter jeg på designet og lurer på om årets er "penere" eller morsommere enn fjorårets? Ikke lett å bli enig med seg selv, nei.

I dag velger jeg med bladstativ (magazine rack) fra Patchwork City og blokksamlingen til Elizabeth Hartman.



Juleheftene er kommet i butikkene. Ingen julaften uten Knott og Tott eller nr. 91 Stomperud i julesokken sammen med banan og klementin. Litt juletradisjoner holder vi på.
Enda godt at vi er mange nok som fortsatt syns det er jul med heftene slik at vi holder papirpressa ved like.



Papir kan brukes til så mangt, også reklameutgaven.
I år brettet og limte jeg konvolutter til adventskalenderen. Det er forsiden på de konvoluttene som ligger ved siden av strektegningen min. Jeg likte papirkvaliteten og at så mange sider i akkurat denne reklamen var med store bilder.



Jeg laget meg en mal som passet til innholdet (strektegningene) og klippet den ut i litt tykkere papir (forsiden på heftet). Når jeg satte sammen 8 ark + malen med klypene, kunne jeg klippe 3 x 8 ark for å få 24 stykker. Veldig greit. Litt bretting og liming, og konvoluttene var klare, - jeg brukte plastkortet med blomstene på til å få skarpe bretter.

Fant du ut hvor blokken fra i går, bølger/stripete sokker, var i det store teppet til Elizabeth? Og hvor er dagens blokk, - bladstativet?



ps. Veldig gøy at et par har latt seg inspirere til å se nærmere på boka til Elizabeth Hartman. Den kan fåes i papirutgave fra feks adlibris eller for kindle/kindle app'en via amazon bokhandel på nett (får link til pdf med malene bak i boka).

patchwork city

insp
* konvoluttbretting :: gratiskurs på creative bug
* patchwork city :: adlibris
* patchwork city :: kindle store på amazon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar