10. desember 2014

nødlanding

Vi fortjener en smak av himmelen på en helt vanlig hverdag.

Når årstiden tilsier at det er varmt inne for den kosen, kommer himmelen litt nærmere når årets juleøl står på menyen.

Nød lærer naken kvinne å spinne, sies det.

Her i sommer hadde jakten på den gode ølsmaken ført en mor og en sønn inn i microbryggeriets verden, og i år stod Færder Microbryggero og byens første juleøl på lenge, på bordet.

De har siden i sommer klart å brygge flere sorter, og på matbutikken her selges den fortere ut av hyllen enn de klarer å levere på flasker.

Litt synd de var for seint ferdig med årets juleøl i sterkvarianten til å få innpass på polets hylle, men utesteder både her, i Oslo og Stavanger har trådd til. Vi som kan og vil drikke denslags, får tak i den over disk allikevel, heldigvis.

Jeg koser meg med butikkvarianten på hjemme-menyen, og mens jeg jakter på himmelfølelsen, går jeg inn for nødlanding i sofaen.

"Nødutgang" kalles blokka fra parchwork city. Jeg fikk assosiasjoner til "raskeste vei ut" og "nød lærer naken kvinne å spinne". Som å få noe ut av restestoffbitene som er igjen. Eller da jakten på den rette stoffbiten fikk en til å ta sjanse og klippe midt i stoffet.

Her er dagens blokk, - kan det ikke se ut som pent stablede ølflasker? Eller god bruk av restebiter fra stofflageret?

 

2 kommentarer:

  1. Den blokka kan vel også kalles " ingenting skal kastes"- blokka!
    Nå har jeg endelig fått lagt ut bilde av julegåteløperen! Fargene jeg valgte, ga et helt annet uttrykk enn på dine løpere! Dessuten applikerte jeg uten å brette inn, så mine sirkler ble vel også større enn dine. Men fornøyd! Så takk for inspirasjonen!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett