4. september 2017

det fineste stoffet :: nicest fabric

Lappemakerne på FaceBook har administratorene laget en septemberutfordring om restetepper, både å sy nå og å legge ut bilder av tidligere tepper sydd fra rester.

For å delta i en uhøytidelig lek, en slags konkurranse, ble vi bedt om å sende 10 cm x hel bredde av det fineste stoffet vårt til admin i løpet av måneden.

Her er tankene mine etter 3 kvarter på syrommet, skråstrek lageret:

Desiree og Gunn, dette var kjempevanskelig!

Nå har jeg tatt en "kjapp" tur på syrommet og hva skal jeg si...? Det er jaggu ikke lett å finne 10 cm av det fineste stoffet mitt!!!!
Er det det jeg kjøpte i våres?
Eller det jeg har spart på siden datteren min var liten og som det aldri ble kjole av fordi mannen plutselig begynte å kjøpe fine jenteklær på sine utenlandsreiser (og gikk amok, mildt sagt...)?
Og se der, der var jo den, den som jeg har spart på, men akk ja... der var det ikke lengre en hel bredde. Best å brette den pent og legge den tilbake....

Og hva kan noen andre like, som ikke er som meg?
Er det best å sende noe blått eller rødt eller hvitt småmønstrede... eller skal jeg våge meg på å sende en bit av det selvfargede- selvtrykte stoffet jeg jobbet så hardt på i våres, tro?


Nå har jeg landet på noe nytt, noe litt ikke-så-nytt, men veldig fint, og noe som er spart på over tid fordi det er i kategorien "nesten for fint til å brukes og må legges tilbake igjen". (Kjøpte heldigvis en halv meter dengang, så er sikret for neste gang jeg tør å bruke de fineste stoffene mine!)

Tenker at jeg sender 3 biter med en gang, - kan jo være mor og jeg finne fram et teppe eller to til...?

(Stoffene er fra tidligere, en pakke som ble loddet ut på bloggen og som Lappedamen (Grete) fra Drammen vant!)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar