31. juli 2006

Pink ribbon thoughts:: rosa sløyfetanker : quilt

The month of October is the official month dedicated to breast cancer research, - the month of Pink Ribbon.
I decided last year that I wanted to make a lap size quilt and use the quilt to collect money for the cause with the help of a raffle or an auction.

When I told other girls at Hobbyboden's forum about my idea, many other crafty girls would like to join in, help out and donate their time and their work.
The auction on the Internet, similar to here and at livejournal and e-bay, will take place at Qxl, a Norwegian auction site that supported the Pink Ribbon with an auction last year.

So, what to sew? Which pattern?
At first I really wanted to make a quilt pattern on my own.

Hanne, a friend of mine sewed this quilt and pointed me in the direction of this site.
Hm.
A kind of strip pieced quilt might do...?
There are many good patterns available on the net...

Over the years I've made Mystery Quilt patterns. They are free on the internet thanks to Barbara/ Quilt Design.
This last year when someone asked if they could use the pattern for a treat at their quilting guild's meeting, I kindly asked for a small donation in 6" fabric squares to use in this quilt, - in the colors of pink - green and violet.
And the quilting guilt's users generous donated squares after squares.

I've collected a few patterns for inspiration. Going trough my favorites, I rediscovered this quilt:
"Posies in the Park" from Quiltmaker.

A quilt inspired by "Posies in the Park" will be great to make from these squares and my own stash, - don't you think?

Pink ribbon :: rosa sløyfe : quiltblock?

Oktober er den offesielle måneden der fokus settes på bekjempelse av og forsking på bryst kreft, - Rosa sløyfe aksjonen.
Jeg bestemte meg i fjor for at jeg ville sy et et sofateppe, lodde lller auksjonere bort teppe, og så donere de midlene som kommer inn, til Rosa sløyfe-aksjonen.

Da jeg innviet jenter på Hobbybodens forum i
disse tankene, tok flere tak i ideen. Nå er det mange aktive flinke jenter som vil hjepe til og donerer tid og arbeid.
Auksjonen vil bli på Internet, ganske like
Pink Auction som har vært arrangert på livejournal de siste to årene, men på den norske siden Qxl som la ut en Rosa sløyfe-auksjon i fjor.

Så hva skal jeg sy? Hvilket mønster?
Egentlig ønsket jeg å sy et teppe helt etter eget hode.

Hanne, en av mine quiltevenner, har sydd dette teppet og viste til denne siden.
Hm.
En form for remsesydd teppe, kanskje...?
Det finnes mange flotte mønstre på Internett...

De siste årene har jeg laget "teppegåter". De er
gratis og ligger på siden til Barbara/ Quilt Design.
Når noen har spurt om de kan bruke et av disse møntrene i sine quiltelag, har jeg pent spurt om de kunne tenke seg å donere 6" stoffkvadrater til dette teppet, - i fargene rosa, lilla og grønt.
Og quiltere er generøse, - stoffkvadratene kom både fra fjern og nær, quiltelag og venner.

Jeg har samlet en del inpirerende mønstre opp gijennom årene. En titt i favoritt mappa gav gjensyn med dette mønsteret:
"
Posies in the Park" fra Quiltmaker.

Et teppe inspirert av "Posies in the Park" må da være supert å sy av disse kvadratene og det jeg måtte ha i samlingen min, - tror du ikke?

2 kommentarer:

  1. Det var et fint teppe og vil nok bli et kjempeflott bidrag til Rosa sløyfe aksjonen.

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg til å se ditt rosa teppe :-)

    I am looking forward to see your pink quilt :-)

    SvarSlett