9. august 2006

Pink ribbon :: rosa sløyfe : # 2

I've decided to report my progress with more than just a weekly update to motivate myself to work regularly on the Pink Ribbon quilt.

Today I wanted to put an hour into figuring out how much fabric I'll need, - or: 
How many 6" squares will I need? 
Then, - cut some of the squares and strips until the timer tells me the hour is over.

In "Posies in the Park" the small squares are 2 3/4", but I wanted to use the whole 6" square and make the quilt more scrappy, so my strips from the 6" squares are now cut 2" wide.
Now I can just sew the same total amount of blocks that the large quilt asks for in the pattern and get a nice size on my lap/ sofa quilt.
As it it, I've been cutting from about 60 squares of pink and violet. Guess I'll cut some more if I'd like to go with the light - dark symmetry of the quilt design.

I'm not done with the yellow middle square, - 7 or 8 large squares.
Or the green ones, - about 60 large squares there, too.

The hour went by fast.
After putting away the left over fabric and almost cleaned my work space in the living room, this is today's progress:

Pink ribbon :: rosa sløyfe : cutting #1

Etter å ha ryddet bort stoff som ble til overs og nesten ryddet av stuebordet (dagens arbeidsbord) ser framdriften slik ut. Nydelig, eller hva?

Jeg har bestemt meg for å dokumentere framskrittene oftere enn hver uke slik jeg først hadde tenkt. Regner med at det vil motivere meg enda mer til å få ferdig Rosa Sløyfe-teppet...

I dag satte jeg av en time til å regne ut hvor mye stoff jeg kommer til å trenge, - eller:
Hvor mange 6" kvadrater vil jeg trenge?
Og så, - kutte kvadrater og remser fram til kjøkkenuret ringer.

I "
Posies in the Park" er de små kvadratene kuttet til 2 3/4", men jeg ønsket å bruke hele 6" kvadratet og gi teppet et skikkelig restepreg. Nå er mine remser fra 6" kvadratet kuttet 2" brede.
Litt finregning avslørte at jeg nå kan sy samme antall blokker som det store teppet trenger i oppskriften, men jeg vil få en fin størrelse på et kose-sofateppe.
Nå, etter en time, har jeg kuttet remser fra omtrent 60 rosa og lilla kvadrater. Vil tro at jeg kommer til å kutte litt mer om jeg bestemmer meg for å gjennomføre lyst - mørkt fra selve oppskriften.

Jeg har ikke kuttet fredig de gule midtkvadratene, - 7 eller 8 store kvadrater.
Ei heller de grønne, - omtrent 60 stykker av dem også.

Timen fikk vinger og bare fløy av sted!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar