21. april 2008

gåtesøm :: # 2,2 :: sewing a mystery

Toer'n kom ut og jeg er i gang!

Først ble det ene og det andre kuttet. Så fikk jeg vite om ferdigkuttede biter som trengte nye eier, åpent hjemmet mitt for dem og kunne fornøyd åpne konvolutt fra Sølvi på lørdagen.

stofftrekanter til del 2 på gåtesømmen :: fabric triangles for part 2 of the mystery quilt

De mindre bitene til blokken i del 2 lå klare, så søndag morgen summet symaskinen fornøyd gjennom godt halve bunken. Tråden får seg et nøkk, ryker og jeg trer om før jeg syr fornøyd videre.
Der, - ferdig med syoperasjon en.
Klipper tråden og samler bunken.
Uff.
På baksiden av ganske mange biter ligger overtråden i store løkker på baksiden : Så gøy! Ikke.
Ja, ja, - store løkker gjør det lett å ta opp og deretter samler jo bitene seg pent  og ryddig i en bunke.
Sukk.

Jeg sydde meg gjennom bunken, begynte å få søndagsbarn tuslende rundt, ryddet bort sysakene og fant et spillnettet istenden.

I morgen er atter en dag, og da får jeg sjekke at overtråd og undertråd er i rett spenning.

baksiden med løkker :: flip side with the loops på nytt klar for søm :: once more ready to sew

Part two of the Mystery Quilt were here and I cut bits and pieces from my stash when I heard of lots of fabric triangles that needed a new home.
Saturday gave me an envelope in the mail with ready-cut pieces from a friend, Sølvi, and Sunday I was all set to sew.
I did sew the two first pieces of the block together, - and then discovered lots of loops on the flip side of the pieces!
Oh well, had to pick the threads out, then resew half of the pieces.

I put the sewing away (kids up and ready for a day "in the sun") and found myself a game on the net.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar