22. april 2008

stoffslanking :: #10 :: stashbusting

Stoffslankingen gjør innhugg på lageret. Tomme åpninger må "dessverre" fylles på. Ukas rapport føler herved:

Til blokkene i den andre dele av gåtesømmen kuttet jeg kvadrater og trekanter fra rester og lageret. Noen vakre, noen fine, noen greie og noen jeg aldri hadde trodd jeg ville bruke om igjen, - alle kan få plass i disse blokken der fokuset er "fra restekassa".
Jeg regnet meg framt til at det ble sånn omtrent en meter for kvadratene og de små trekantene, og for de store trekantene (der jeg også byttet noe lyst stoff mot ferdigkuttede trekanter) kan jeg gå god for en halv meter.

Jeg lurte på noen japanske stoffer, de ble funnet, og da, ja, da måtte jeg jo bare bla opp for å fylle tomrommet i hylla med de vakre grå stoffene, - de som kan anes i en rull på strykebordet.

mystery :: #8 :: gåtesøm

For the second part of the mystery, I cut squares and triangles from my scraps and my yards. Some lovelies, some fine, some dull and some I never thought I'd ever use again, - they all can be part of the scrap blocks for the quilt.
Altogether I think I can estimate a yard for the smaller part of the blocks. For the lager triangles, I'll write down about half a yard, - I swapped light fabric for ready-cut triangles, but also cut some from my scraps.

I asked for some Japanese fabric, they were found and yes, I did pay for them. The roll on the ironing board are now part of my stash.

How about the others? How are they getting along with stashbusting right now?

Status 10th report :: 10ende rapport
bought fabric = 2,5 yards :: stoffinnkjøp = 2,5 meters
fabric used from stash = ca 1 1/2 yards :: stoff fra samlingen = ca 1 1/2 meters
books & pattern = 0 pattern :: bøker og mønster = 0 mønterpakker
this & that = 0 :: småsaker = 0
Still very happy :: fortsatt superfornøyd

1 kommentar:

  1. Så flott det blir Merete. Gleder meg til fortsettelsen.

    SvarSlett