27. september 2008

7 dager {forts.} :: 7 days {cont.}

Flickr: 7 Days  :: 20. - 27. september 2008
(lang post, - du er herved advart :: long post, - just to tell you)

7days:3 :: walking :: ute og går

{ 7days #3 + out walking :: ute og går }
I take a walk almost every day, and try to take a photo on my walk to remind me of that day.

When I saw the bicycle shot from doow yesterday, I loved the movement and wanted so badly to get some movement into my walking shot today. I even got the color of fall leaves into the frame, - I liked that.

:: Jeg tar en tur nesten hver dag og prøver samtidig å ta et bilde som minne om akkurat den gåturen.

Da jeg så sykkelbildet i går fra doow fikk jeg skikkelig lyst til å dokumentert farten/ gåbevegelsen der ute på tur i dag. Se, jeg fikk til og med meg høstblader med orange farger, - så fint.

{ 7days #4 + shadow :: skygge }7days:4 :: shadow :: skyggen

Me & my photographer shadow, - the son of the house pointed out how nice the shadow was on the wall above the fireplace, and I had to play with it.

It turned out to be a great day.

:: Meg og min fotograferende skygge, - gutten i huset viste meg skyggen på veggen over peisen og jeg fikk enormt lyst til å leke med den.

Det ble en fin dag.

{ 7days #5 + away & back :: borte og tilbake } 7days:5 :: away & back :: borte & tilbake

I was really tiered, been up during the night, and started sleeping on the sofa in the early morning hours. Went away into dreamland, into my private world, then had to come back to the real world, put on my glasses and get ready for a new day.

Come on , new day!

:: Jeg var supertrøtt, hadde vandret opp en stund på natta, og tok en tuppelur på sofaen. Drømmeland er ganske privat.
Men så er det jo bare å komme tilbake til denne nye dagen som gryr, ta på brillene og gjøre seg klar.

Kom igjen, du nye dag!

{ 7days #6 + punk }7days:6 :: punk

I spotted this brick wall as I was out walking today. My hair was cut short the first time as "youth & punk" was one of the same category, and my parents wasn't too happy about it. It was just short hair (but on a girl, - oh, no!) and they didn't undertand that I was just a girl who liked her hair very short.

Now it's rather common, - out of three sisters and a mother, only one keep her hair longer now. How time can change the way we look at things!

I found this shot rather fun to put together, as today no one would even think "punk" when seeing me.
Must be the clothing? No? The age???

:: Jeg fant denne mursteinsveggen mens jeg var ute og spaserer i dag. Håret mitt ble kuttet kort første gang samtidig som "ungdom & punk" var av samme kategori, og mine foreldre var ikke så glade for det.. Det var bare kort hår (men på en jente, - Å nei!) Etterhvert har de forstått at jeg bare er ei jente som liker håret veldig kort.

Nå er det ganske vanlig, - av tre søstre og en mor, er det bare en som har langt hår nå. Hvordan tiden kan endre måten vi ser på ting!

Dette bildet var ganske morsomt å sette sammen, for i dag ingen vil si/ tenke "punk" når de ser meg.
Må være klærne, ikke sant? Nei? Alderen???

{ 7days #7 + spoon :: skje }7days:7 :: spoon :: skje

I'm in there, can you see me?
Suddenly I spotted the lamp in my spoon and had to go and get my camera. As I was editing the photos, I found myself (and my son) in some of them, and that had to be my last photo of the 7days this time.

:: ser dere meg inni der?
Plutselig fikk jeg øye på lampa i skjeen min og måtte bare hente kameraet. Da jeg senere sjekket bildene mine, så jeg at også jeg (og gutten) hadde blitt med på noen av dem. Kunne ikke annet enn å bruke det som siste bildet i denne serien med 7dager.

1 kommentar:

  1. Det å fotografere er en smal sak.
    Det å få noe ut av bildene er noe helt annet.
    Du har et blikk for detaljer som jeg beundrer.

    I am your number one fan :-)

    Klem nordfra!

    SvarSlett