2. desember 2008

dagens arbeid :: work to do

I dag, da jeg åpnet kalendere, så fikk jeg mistanke om at disse to visste hva som stod på planen min i dag.

covers :: mappe #1

Mens julemusikken fylte studa og det duftet godt fra en varm kaffekopp, gjorde jeg ferdig omslaget til en sak som skal få litt mer inni seg ettersom dagene går. Det var kort vei for å få levert den, – bare rett over gangen.

Ideen med et omslag av denne typen, er hentet fra scrapper-miljøet.
På kurset “stories in hand” viste Jessica Spraque oss hvordan vi kunne lage et lignende type album/ samleperm.

Jeg har lekt meg med stoff på papp før jeg puttet alt under symaskinnålen. Nesten som da jeg laget merkelapper med julehjerter.

Ali Edwards laget et fantasiskt et i fjor, og har begynte på årets desemberalbum. Flere følger, og bilder kan du se på flickr. Via just us fikk jeg vite at evalicious selger solgte pakker med “alt” til et slikt album (men de er visst solgt etterat flere fikk vite om dem). Surft litt rundt for ideer?
Ali Edwards viser at hun samler på utklipp, reklame, billetter, menyer mm som hun samler i en boks og velger fritt fra når hun scrapper/ lager album. Resirkulering, en gratisresurs, – alt behøver ikke være kjøpt i dyre scrappe-butikker!

* julekalender 2008

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar