28. mars 2009

ut på tur ::out walking

Søster Beate syns at jeg skal være med på tankevandring i regi av Tønsberg og Omegn Turistforening.

Men det kan jeg ikke, for jeg har meldt meg på "Sy natta lang" hos Quiltefryd 8. mai (se kursoversikten). Åsne har lovet å komme med suppe utover natten.

Topper
I fjor ble jeg kjempeinspirert av Lise sine toppturer. Jeg fant en del om kommunetopper på TOTs sider, men hva det helt bokstavelig betydde, det klarte jeg ikke å lete meg fram til.

Nå fant jeg årets artikkel, der toppene er listet opp.

"Din oppgave er å finne en egnet sti opp til toppen."

Heldigvis står det litt lengre ned at noen av kartene det henvises til, fåes kjøpt på kontoret i byen.
Noen turer har de beregnet til 3 timer tur/ retur, men de korteste/ letteste, ser ut for å ta "bare" en times tid totalt. Skal jeg legge inn mitt tempo og matpakke og fototid, så må jeg vel beregne dagsturer både her og der, men får vi fin tid med godt turvær nå etter påske, kan dette bli flott.

Turkamerater
Jeg er sikkert på at jeg kan få med meg både søsternaboen, kanskje et par familiemedlemmer til, og damen som har fått meg med på trimstudio igjen.
Om ikke annet, så kan jeg jo gå toppturer med både Lise og Petunia i tankene, ikke sant?

1 kommentar:

  1. Å ja, i mine tanker skal du få selskap! Det har vært en rolig vinter nå, men nå er vi klare for å satse igjen!

    SvarSlett