29. august 2009

maskulin

glass :: vase

Mandagstema for uke 34 var "maskulin".
Litt sein med å poste, ja.

Jeg fikk også en oppgave (siste) på fotokurset: Skisser ideen din før du går ut og knipser bilder (= bruke tid og planlegge i "ruten" før du trykker på utløseren) .

Jeg kom ikke så langt som til ut døren, - der stod vasen stram og "maskulin" i vinduskarmen, øverst.

Hva legger jeg i ordet "maskulin"?
I notatene mine står det: "rett/stram, høy/ruvende, vertikal, "standing tall", grønn-blått" og at jeg skal lete etter en "blomst med blomster som peker oppover" (ikke med runde blomsterhoder, sånn som roser og andre "ballete" blomster).

notes :: notat

Hva legger du i ordet "maskulin", da?

* maskulin :: ordbok
* masculine :: merriam-webster

The challenge from last Monday, was "masculine". I also got my last assignment from the photography-class: put down some notes of your photo,  plan it before you take the photo.

I plan my "masculine" shot to be "straight, tall, vertical, standing tall, green-bluish", and didn't get out the door before I shot the vase.

It'll do, - it was raining so much before I had to leave for England.

1 kommentar:

  1. For ei nydeleg vase! Det var det fyrste eg tenkte då eg opna bloggen din. Og eg måtte berre seie det til deg.....

    Elles er det kjekt å få eit lite "minikurs" i fotografering av deg;.)

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett