1. april 2010

jula varer helt til påske :: easter-xmas

Ha! tenkte jeg. Her er all jul ryddet bort. Må jeg ut på jakt ut etter det juletreet (naboens) som kom fram fra snøen?

light :: lyslykt

Vel, jakten varte ikke så lenge. Kameralinsa fanget inn en rød juleaktig lysestake i vinduet. Kanskje glemt i juleryddinga. Kanskje ikke, for elg og hjort jakter man til en helt annen årstid. Julegrana fra de dype skoger er sikkert bare helt tilfeldig valgt som pynt på glasset. Den røde fargen også.

easter lights :: påskeglass

Før påske fikk vi dekorere glass på mandagskurset. Tanken var å lage lykter.
Servietter i muntre vårfarger fanget min interesse. Påsketema og vårfarger, - kom mai du skjønne milde, gjør skogen a-at-ter grønn.

Jeg som liker klipp-og-lim, måtte justere serviettmotiver og dandere litt etter eget hode. Artig metode. Stille og rolig. Tror det kan bli mer av den sorten en gang.After ski 1

Lurer på om de er vakre med stearinlys i også?

* decoupage på glass :: panduro
* sjekk ut flere "jula varer helt til påske" hos petunia

12 kommentarer:

  1. Pussige greier, men jula vil altså ikke slippe taket :-)

    SvarSlett
  2. Og når jeg tenker meg om har nok jeg også noen røde lysestaker stående framme og engler! jaiks - de har jeg ikke blogget om :)

    SvarSlett
  3. Ja, den julepynten, den julepynten. Den vet å snike seg bort!
    De lyktene var jo knallstilige! slike kunne jeg tenke meg å lage og henge ut under taket på altanen til sommeren. Man kan jo ha mygglys i dem, tror du ikke??
    Glad du ble med på After ski. Dette skal bli koselig!!

    SvarSlett
  4. Anonym5:17 p.m.

    Det dukker ALLTID opp et eller annet julete langt inn i det nye året - det er tradisjon, det:o) Stilige lykter!

    SvarSlett
  5. Ordtaket "jula varer helt til påske" er virkelig sant;)
    Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  6. Håper papiserviettene er på utsiden siden du tenker å tenne lys i glassene

    SvarSlett
  7. Hihi, har du en juletreblåsebortover nabo du og..?

    Og ja en finner da altids noe julete rundt om ;)

    Påskeskål til deg!

    SvarSlett
  8. Mange som har jula hos seg enda ja.
    Ha en fin skjærtorsdag videre.

    SvarSlett
  9. I år tenkte jeg at siden påsken kom så tidlig, så var det en god unnskyldning for å ha glemt julepynten.. Men når jeg tenker meg om så skjer det jo hvert år!
    De glassene er nydelige!

    SvarSlett
  10. Det er egentlig merkelig at ting som er så lite julete som det lysglasset kan få oss til å tenke jul med en gang det ikke er desember lenger. De du har lagd er veldig fine og blir sikkert flotte med lys i. Du må prøve, ja ;-)

    SvarSlett
  11. Ja jula holder seg fast den :D

    Flotte lysglass!

    SvarSlett
  12. Juleaktig kanskje, men veldig dekorativ!

    SvarSlett