3. april 2010

kriminellt godt :: after ski :: crime

Etter mange år på påskeferie uten tv-titting på samme nivå som en hjemmesitter har anledning til, så trodde jeg at denne påska ville by på kriminelt gode serier, - og ble nesten litt satt ut da dektetiv Dalgliesh skulle på skjermen i serien "Hellig død". Og bare som 2 episoder.
Gikk ikke påskekrim-serien i 5 avsnitt før? Sånn at jeg garantert kom til å miste noen av episodene?

Hellig død { capris.no for bokelskere }

Boka leste jeg for en stund tilbake, - Narvesenlektyre fra en togtur. Tror jaggu jeg har lest meg igjennom den en gang til bare fordi jeg likte krimgåten. Plutselig fristet det lite å følge med på tv-tider og kanaler for å treffe rett program. Flere om samme skjerm er vi også, så hvem skal bestemme?

crime :: krim #1

I går tok jeg meg sammen og surfet på nett-tv til NRK. Seriens to programmer lå der. Følte meg nærmest litt kriminell der jeg bladde og tittet på andre programsnutter og serier framfor å klikke meg innpå Adam Dalgliesh siste eventyr.
Og deretter lot meg friste til å løse en (kriminelt god) gåte i sudokuheftet.

easter sudoku :: påskesudoku

Kanskje i dag?
Eller kanskje ikke?
Det har jo stoppet å regne og ut på tur frister mer enn de andre dagene.
Sjokolade er nå alltids kriminellt godt enten man er inne eller ute.

easter :: påskegodter

flere kriminelt gode blogginnlegg hos Petunia

* aftenpostens sudoku
* mer påskekrim på nett-tv :: mordene i whitechapel

6 kommentarer:

  1. Mye kriminelt her på AfterSki idag ;)

    Ønsker deg en fortsatt God Påske!

    SvarSlett
  2. Nett-tv'n til nrk er ikke dum. Jeg er litt nedstemt i familen angående programvalg. Nyhetssendingene er det ingen som tør å ta fra meg, men utenom det går det i sport og komiserier.
    Da er jeg glad jeg oppdaget nett-tv. Jeg kan anbefale deg Himmelblå. Jeg synes den er kriminell koselig!! Eller ser det mange bra serier og annet gøy å se der.
    Påskeklem fra Bergen!

    SvarSlett
  3. Anonym6:27 p.m.

    Enig med de over; nett-TV er tingen!

    SvarSlett
  4. Adam Dalgliesh is one of my very best favourites, but very seldom on TV. Do you have the programs dubbed? We have subtitles,except for little children's programs because the can't read yet.

    SvarSlett
  5. Jeg dupper meg igjennom krimmen, jeg. Syns det blir litt langdrygt, men klarer ikke la være å se på heller. Til det er det for bra. Heldigvis kan vi ta opp programmene, så hvis jeg skulle sovne skikkelig av, så kan jeg alltids se resten til frokost dagen etter. Det er vel egentlig litt sånn småkriminelt det også ;-)

    SvarSlett
  6. P. D. James er en av mine favoritter når det gjelder krim - hun er kriminel(t) god!

    SvarSlett