28. juli 2011

mørk søndag + mandag

Vi har fått det litt på avstand nå. Sjokket, hendelser, her-og-nå rapporter i etterkant gjennom helgen og utover uka. Fortsatt skjer det saker som flytter fokuset tilbake. Aviser, datanettet og tv-skjermen får fortsatt hikst og tårer fram.

Når fantasien er livlig og fem tanker melder seg samtidig som resultat av et bilde, en historie, gjør ikke det størrelsen på informasjonen mindre.

Til tider kjenner jeg at jeg ikke orker mer nå. Det blir for stort, for mye på en gang, - og kan jeg vente litt med å ta alt innover meg?

remember :: minnes
{ søndag :: markeringen på farmandstorget }

For min egen del kjenner jeg at jeg ikke kan gjemme vekk bildene jeg tok søndag og mandag. Jeg må ha dem med i denne blogger-boka for tider som kommer.

flowers :: blomster
{ mandag :: papirbåter, roser og fakkellys på framandstorget }

Egentlig så kan man vel bare ta med seg et håp om litt lys og varme i mørket.

gathering :: minnesamling
{ mandag etter fakkeltoget :: minnesamling på farmandstorget }

Et håp om at de som trenger det mest, eller har behov for det, har flere å stå sammen med i tidene som kommer.

Fakkeltog

Et håp om at vi fortsatt vil kunne gi våre barn og ungdommen av i dag, et godt land å bo i  videre inn i framtiden. Et land å være stolt av og glede seg over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar