21. mars 2012

på NQFs årsmøtehelg i bergen

Styret samarbeider om å gi hverandre utfordringer, men denne gangen kom den fra salen i Tromsø og Trine Bakke/ Lappemakeriet: Sy et skjørt til middagen i Bergen.

Joda, det var bare å kaste seg uti det. Mønsteret stod i Norsk Quilteblad 2/2011 og er designet av Tove Stang Karlsen/ Levende tekstiler. En grei sak, tenkte jeg. For jeg har jo sydd lignende skjørt før. Stoff ble handlet på turen til quiltefestivalen i England, – to stilige japanske stoffer, og så satte jeg dem sammen med litt fra lagerrommet hjemme.

Det ble ferdig i tide. Såvidt.

skirt for the dinner

Det jeg glemte, var at jeg ikke var 15 år lengre og at midjemålet (eller skal vi si mage og rumpe) ikke lengre har samme fasong som dengang i undommen. Jeg innser glatt hvorfor jeg har favorisert søm av tunikaer de siste årene.

Men er man tøff i tryne, så får man ta et spark bak også.

Skjørteparaden til jentene i styret kan du se på NQf-bloggen. Jeg er damen i grønt mot venstre, – hun som er litt flau og gliser for å skjule over det.

Var vi ikke flinke fine?

4 kommentarer:

  1. De er flinke!!!!
    Det var fleire eg kunne tenkt å hatt.

    Håpar de kjem til å bruke dei fleire gangar, det er synd om dei blir liggande ubrukte.


    Ha ein fin dag!

    Solklem

    SvarSlett
  2. Flinke var de, og fine var de - i skjørta dykkar. Veldig lekre stoff du har brukt. Prinsippet går jo fint an å overføre til tunika, også, det.

    SvarSlett
  3. Dere var kjempekule! Skjørtet ditt er jo helt supert. Stoffene var skikkelig tøffe. Tunika er veldig greie plagg, de skjuler litt av de ekstra kilene vi får når vi får noen år på baken.

    SvarSlett
  4. Hei .. Jeg er litt krye av oss sjøl jeg ... men tror mitt skjørt ikke blir utslitt med det første.
    :-)

    SvarSlett