5. juni 2012

årene går :: years go by

Nå regner det. Masse. Da jeg stod opp i dag, tidlig, skinte solen og varmet.

heart

På stranden lå dette blåskjellet og vente på meg. Vinket en hilsen, liksom.

For jeg var ute på vandring med et mål og en mening:
Refleksjon. Realisme. Drømmer. Planer.

a new year

Den lille boka er faktisk hjemmesnekret fra en stor og brunk konvolutt, en stripe stoff og tråd i symaskinen.

På en sten i sandkanten noterte jeg året i dag, - et nytt år begynner jo et sted og dette året begynner i dag og strekker seg fram mot neste juni.

words

Mye var spontant. Det kom av seg selv ettersom pennen skrev over ark etter ark. Plutselig så jeg en tråd i det hele, pog jeg noterte meg et stikkord nederst på hver side, - sy, kreativitet, opprydding, ferie, kurs, oppgaver.

Det ble mange små områder, mange ting å puttet ned i bagasjen når jeg legger ut på en reise et år til. Godt å stille forberedt når det er en slik lang reise. Et helt år er ikke noe å kimse av.

the road home

Er det ikke fint å bo i en gate med historie i seg? Nå er det ikke glassverk her mer, men det kjennes rett, - at gaten fikk navn etter det som var mest nærliggende å nevne. Som før, da jeg vokste opp i granlundveien, - for der en gang var huset vårt og to til bygget i den granlunden.

Det blir jammen mange veier å gå og finne fram på når en legger ut på reise, år etter år.

ps. middagen i går ble godt. mor leste bakpå pakken og fikk det til. smaken var ikke sterk, men maten varmet i kroppen en god halvtime-times tid etterpå. spennende med smak og krydder fra andre deler av verden.

pps. takk for hyggelige kommentarer på stjernene.

insp
* preparing a five year plan
* 28 before 29 list :: a beautiful mess
* birthdaylists :: hula seventy
* to goal or not to goal :: jennifer lee interview

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar