2. desember 2012

søndagslys :: sunday's lights

Skikkelig frokost med stekt egg og bacon, baquetter varme fra ovnen, god kaffe i stort krus og tente lys i staken. Stort bedre kan vel ei en søndag starte?



På planen står et blått strikket skjørt. Når en er så bevandret i stoff og tråd, hørtes det utrolig merkelig at ønsket var et strikket skjørt. Men bestillingen ble ikke endret da jeg ymtet frampå om kjolegenser i stedet. Nå fulgtes den opp med fargeønske også.

Jeg får la vær å tenke på hvor mange skjørt jeg kunne ha sydd på samme tid som det tar å strikke meg rundt og rundt.



Sumatra er nytt garn for meg, og ja, jeg er bltt bedre på å lage strikkeprøver for å sjekke ut pinner og maskeantall nå. Blir mindre opprekk av det.

Mor og jeg tok for oss tre julemarkeder i dag. Hadde vi hatt ork, kunne vi sikkert fått med oss minst tre til. Men så var det hyggen og kosen da.



På julemarkedet i huset til båtforeningen her på Vallø stod noen av jentene mine fra quiltelaget. Med i posen hjem kom disse norgesglass-toppene. De ble vist fra på et glass fyllt med pepperkaker. På planen for neste helg står hvite kakemenn, og tanken er at medbakerne få glass med hjem der disse passer på toppen.

Mønsteret var visst kjøpt hos Quiltefryd her i Tønsberg.

ps. fant ikke de elektriske lys-i-stake, så jeg får lete mer neste helg når jeg er tilbake hos mannen. Her nede i herligheten min har jeg jo ikke lys i vinduene på samme måte.

insp

* pickels :: kjolegenser og bukseskjørt
* quiltefryd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar