29. juni 2009

ferdig :: House Wares #8 :: done

Ferdig, ferdig, ferdig!

finished :: house wares :: ferdig
{ stort bilde :: klikk-klikk her }

Vel overbragt og jubilanten strålende fornøyd: Nå slipper han å sloss med damen i huset om eneste lappeteppe i sofaen. Hvem som ligger under hvilket teppe, kan bli et diskusjonstema skjønte jeg.

Teppet fikk betegnelser som "mandig" og "lekre, utradisjonelle farger" til et lappeteppe, så da må jeg jo si at jeg syns jeg kom i mål med arbeidet.

Fakta:
* House Wares -mønsteret fra Lizzy House
* ikke helt samme blokk-montering som mønsteret tilsa
* kjøpestoffer og hjemmfarget/ trykket stoffer
* rett quilting med ensfarget grå tråd
* bare to lag: lappetopp og baksida
* bakstykke: ullboucle fra stoff&stil
* maskinsydd lukkekant sydd ned for hånd på baksia

ps. Her skulle det vært et bilde av jubilant + teppe, men kameraet var ikke tilgjengelig i øyeblikket. Fornøyde smil sendes i posten ved rett anledning.

8 kommentarer:

  1. For et nydelig teppe! Første gang jeg er innom deg, men jeg har heller ikke blogget så lenge.
    Titter nok snart hit igjen. Ha en god varm dag!

    SvarSlett
  2. Så sprekt teppet ditt ble. Tror det gjorde seg med litt svart på det rød/brune.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ferdig teppe - det ser så utrolig lekkert ut! Veldig inspirerende å se et så flott arbeid :-)

    SvarSlett
  4. You new quilt looks lovely. It is good to have one for each of you, you can still sit close to him.

    SvarSlett
  5. Du har jammen jobbet,- selv om du sikkert ikke frøs og trengte teppe i helga:)
    Nydelig ble det, Merete..

    SvarSlett
  6. Tillykke - det blev FLOT , jeg viste det til mit barnebarn -
    17 år - kommentaren var. jo - sådan et tæppe kan jeg også bruge.
    Og det er store ord fra ham. :-)

    SvarSlett
  7. Det er kjempeflott merete!

    SvarSlett
  8. Kjempe flott teppe! Og mykje inspirasjon å hente med å følge deg i prosessen;.)

    Ha ein nydeleg sommar!

    SvarSlett